صفحه اصلي  |   درباره ما    |      تماس با ما     |  عضويت در سايت


استفاده از Turbo Pascal بر روي ويندوز 7 نسخه 64 بيتي:

در زمان اجراي توربو پاسکال بر روي سيستم عامل هاي 64 بيتي از جمله ويندوز 7 خطايي به صورت زير  مبني بر عدم سازگاري برنامه با سيستم عامل مشاهده خواهيم نمود.

براي رفع اين مشکل و اجراي برنامه هايي مانند توربو پاسکال بر روي سيستم عامل هاي 64 بيتي بايد از نرم افزار شبيه ساز DOSBox استفاده نمود. در زير مراحل دريافت، نصب و تنظيم نرم افزار مربوطه و فايل هاي مورد نياز را مشاهده خواهيد نمود.

 

فايل هاي مورد نياز:

·       DOSBox version 0.74

·       Turbo Pascal 7.0

مراحل نصب:

1-    پس از دانلود فايل  DOSBox0.74-win32-installer.exe  که فايل نصبي نرم افزار DOSBox version 0.74 مي باشد، فايل را اجرا کرده تا برنامه نصب گردد.

2-    پس ار دانلود فايل TP.zip که فايل فشرده شده زبان برنامه نويسي  Turbo Pascal 7.0 مي باشد بايد از حالت فشرده خارج شده و در درايو c: کپي شود.

3-    براي انجام تنظيمات مربوط به نرم افزار DOSBox بايد در زير مجموعه Option از نرم افزار مربوطه گزينه DOSBox 0.74 Option را انتخاب کرده و سپس خطوط زير را در  انتهاي فايل نمايش داده شده درج و ذخيره کنيم.

start > All Programs > DOSBox-0.74

دستورات وارد شده:

mount d c:\tp\

d:

cd bin

tpx

در شکل زير نحوه وارد کردن دستورات و محل درج آنها نمايش داده شده است:

بعد از درج دستورات  فوق براي ذخيره فايل مربوطه از منوي File گزينه Save  و يا کليدهاي CTRL+S را انتخاب نماييد.

 

اجراي Turbo Pascal :

بعد از انجام مراحل فوق براي اجراي توربو پاسکال کافي است بر روي آيکن DOSBox 0.74 بر روي دسکتاپ دابل کليک کرده تا وارد محيط برنامه نويسي پاسکال شويم.

همانطور که در زير مشاهده مي کنيد پاسکال در يک پنجره اجرا مي شود که مي توان براي تمام صفحه شدن اين پنجره کليدهاي Alt+ Enter را انتخاب کنبم.

 

تهيه و تنظيم: MehranSoft Group

 

 

صفحه اصلي

 
       

MehranSoftware Group